-

اتوبار تهران در نظر دارد اسباب کشی در المان را با حمل بار تهرانمقایسه کند.

در تهران شما بدون احتیاج به گرفتن نامه از ارگان دولتی به راحتی با تماس با اتوبار نزدیک محل سکونت خود به عنوان مثال اتوبار غرب تهران یا اگر در شرق ساکن هستید اتوبار شرق تهران اسباب کشی خود را شروع می کنید.

اسباب کشی در المان

خب اصولا اسباب کشی همه ی جای دنیا کار سختیه ولی تو آلمان شاید سخت تر باشه
اولین کاری که باید بکنید اینه که یه نامه از اداره مهاجرت شهر فعلی بگیرید برای بستن
حساب پول بلاک شده تون . نامه رو می برید بانک و پول رو به صورت نقد میگیرید. چرا نقد ؟؟؟
چون باید حساب جاری خود را نیز ببندید. ازونجایی که سیستم بانکی فوق العاده محافظت شده هست وهیچ شعبه ی دیگه ای از همون بانک در شهر دیگه اجازه دسترسی به حساب شما نداره و برای انتقال و دریافت و واریز پول به مشکل برمیخورید.

باطل کردن دقترچه حساب

. حواستون باشه دفترچه ای که دارید رو بانک باطل می کنه اما مقدار پولتون مشخص هست توی دفترچه و دست به اون پول نزنید و تمام و کمال به حساب جدید باید منتقل کنید
کار دومی که باید بکنید اینه که اگه مسافت شهر جدید طولانی باشه و اسباب زیادی داشته باشید ، باید با یک شرکت حمل بار ارزان تماس بگیرید تا وسایل شما رو درب منزل تحویل بگیرند و درب منزل جدید تحویل بدهند.
به عنوان مثال : Hermes , Ups , DHL شرکت هایی هستند که چمدون ، جعبه ، دوچرخه و وسایل دیگه تون رو به راحتی می تونید به شهر جدید منتقل کنید و خودتون با یک چمدون کوچیک به جای جدید برید.
معمولا هزینه ها هم به این صورت هست که برای هر چمدون (حداکثر 31 کیلوگرم) 17 یورو و برای جعبه ی سایز متوسط 13 یورو می پردازید . قیمت ها در سایت شرکت ها موجود هست
اما حواستون باشه که 2 روز کاری تحویل وسایل طول میکشه و ترجیحا روز قبل از سفر خودتون وسایل رو تحویل بدید.
هماهنگی با این شرکت ها هم کار سختی نیست . فرم آنلاین سایت رو پر کنید ، کاغذ اطلاعات رو برای جعبه ها خودتون باید پرینت کنید و بچسبونید و
برای چمدون ها خود شرکت براتون برچسب مشخصات رو میاره و میچسبونه به چمدون ها.
. معمولا درب خونه پول نقد هم میگیرن فقط ! پول همراه داشته باشید !
ثبت نام در شهرداری
بعد از رسیدن به محل جدید وحمل اثاثیه منزل و تحویل وسایل ، باید برای ثبت نام در شهرداری اقدام کنید..
این کار معمولا با داشتن برگه ی مشخصی به نام Wohnungsgeberbestätigung و مدارک شناسایی انجام میشه که این برگه ها در خود شهرداری قابل دریافت هست و توسط صاحب خونه باید پر بشه.
. معمولا صاحبان خودشون این برگه رو دارن و با اتاق این برگه رو هم تحویل میگیرید.
بعد از ثبت نام شهرداری هم باید نامه ای بگیرید برای بانک برای باز کردن مجدد حساب تون.
*متاسفانه مبلغ 50 یورو برای بازکردن دوباره حساب پول ویزا باید بپردازید!
در غیر این صورت خودشون ماهیانه از حسابتون مبلغ ناچیزی کم میکنند تا حسابتون اتوماتیک دوباره باز بشه

:مطالب مرتبط

اجاره ماشین برای سفر های بلند مدت

اتوبار

حمل اثاثیه منزل






:: موضوعات مرتبط :
تاريخ : يکشنبه 22 مرداد 1396 | 14:40 | نویسنده : artin |